Utmanad!

Oj oj så spännande. Jag har blivit utmanad en relativt ny bloggfavorit Small Town Style. Gillar du att följa renoveringsbloggar och sekelskifte så är det ett tips!

--------------
Regler:

* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.


 

* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.


 

* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.


 

* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

---------------

Privat
1) Är 173 cm på höjden, en rödlätt blondin med blåa ögon och några o-trivselkilon på kroppen. Jag är 40+ och kvinna men känner mig som 25.

2) Lever med min älskade make, som också bloggar på Solåkrabloggen, i en nationalromantisk våning i Stockholm och på det lantliga skogstorpet Solåkra.

3) Tillhör det utdöende släktet lakanmanglare. 

4) Jag älskar färg och form och då menar jag verkligen älskar! Jag får munvatten av att bläddra i NCS färgkarta och färgkartor från exempelvis Fired Earth eller Farrow and Ball och kan köpa en penna bara för att det har den rätta nyansen. Jag kan också fullständigt gå i gång på en optimal form. Jag skämdes inte ett dugg när jag besökte Pantheon i Rom, som är bland det vackraste jag upplevt, och slängde mig ned på golvet och låg där en kvart tjugiminuter och njöt av atmosfären, formerna och ljuset. Restaurangen på Sjöhistoriska museet har också haft den effekten på mig

5) Jag samlar på doftminnen, exempelvis lukten av sommarvärme-sol-saltvatten blandat med nypon- från Danmark eller fuktig-solig-höstdags-lövdoft i Stockholm. jag blundar och super in doften i fulla andetag. För att sedan kunna plocka fram dem när jag behöver.

6) Har alltid alldeles för mycket att göra. Vill mycket, är engagerad i mycket, involverad i mycket och känner mycket människor.

7) Är virrig och glömsk, vilket retar maken till vansinne i bland. Det finns mååånga historier... oj oj


Jag vill utmana sju finfina bloggar. Ni inspirerar mig!

1) Lazy Afternoon Chez Lisen för inredningsinspiration och bekantskap irl
2) Poppins Trädgård för de härlig trädgårdsinspiration
3) Moster Mjölgumpa för din humor och förmåga att förmedla det
4) Dreamhouse för amerikansk country style
5) Purple Area för din känsla för färg och form
6) Flitiga Myran för att det var en av de första bloggarna jag började följa
7) Lusthuset för fina bilder och vardagsinspiration


#1 - - Moster Mjölgumpa:

Detta ska jag försöka klara av. Fast det blir nog inte idag, men det kommer........

#2 - - Sara Small Town:

Det här med virrig kan även jag skriva under på :-) Jag är känd för att vara "disträ", när det passar mig.



Tack för dina svar, nu vet vi lite mer om dig.



Kram

/Sara Small Town

#3 - - Poppins:

Haha! Försöker se dig framför mig där du ligger i Pantheon och tittar upp i taket.

Kul att läsa lite om dig och jag ska ta mig an utmaningen... Måste tänka lite först.