Vårtecken 6: Matta av vitsippor

Vitt, vitt, vitt. Som en matta av vitsippor är hela trädgården på Solåkra. Det är bedårande och jag kunde inte annat än att göra en serie av vitsippebilder. Svenskare än så här blir det inte. Man skulle kunna tro att Östergötland, som är längre söderut än Stockholm, skulle ha kommit längre. Men så är det inte. Stockholm är i zon 3 och på Solåkra har vi zon 5. Det innebär i praktiken att våren kommer cirka en vecka senare på landet.







 

Från fönstret i övre hallen håller jag dagligen koll på körsbärsträden. Så här långt hade körsbärsblommen kommit i söndags kväll.


Mitt första vårtecken
Mitt andra vårtecken
Mitt tredje vårtecken
Mitt fjärde vårtecken
Mitt femte vårtecken

Det är Viveca som ligger bakom bloggen Humlebacken, som initierat utmaningen att  fotografera ett vårtecken under helgen och publicera det på måndagar - idag tisdag. Här är flera vårteckensbloggare
#1 - - Viveka på Humlebacken:

Härligt med riktigt mycket vitsippor. Jag har inte varit ute i nån riktig vitsippeskog i år, så jag passar verkligen på att njuta av dina bilder!