Gul är kul

Kanariekudde i gott sällskap
Det finns färger och färgkombination som jag gärna återkommer till i livet. Riktigt kanariegul en sådan färg för mig. När jag var ung ritade jag jämt kläder, hus och inredningar och mina  återkommande färgkombinationer var gult  i kombination med rosa samt grönt och blått .

Att gult är en särskild favoritfärg blev också tydligt när jag konfirmerades. Presenten från min älskade danska gudmor var en cool gul tavla av danske konstnären Robert Jacobsen (se nedan). Den måste jag kanske också visa

Gult är årets trendfärg enligt arrangörerna bakom Formexmässan. Och den trenden frossar jag gärna i.  Nu har jag kompletterat min älskade gula tavla och min slitna gula gästhanduk med en härligt kanariepigg kudde från Mio.

 
#1 - - Weronica - En mammas dag:

Det är något speciellt med gult - håller med. Den gula gör sig fint med en av mina absoluta favorittextilier av den gode Frank. Vår kudde är söndersmekt i hörnen av sonen som hade den som flarriskudde som liten. Lite mirakel och lite välling och saken var biff då :) Trevlig helg!