Ny trädgårdsinspiration


Längtar längtar. Har anmält mig till fortsättningskursen i trädgårdsdesign på Ulriksdals Slottsträdgård i vår. Höstens kurs gav mig så mycket kunskap och inspiration i vardagen att jag bara måste vidareutbilda mig. För visst blir man sugen när man läser det här:

Äntligen kan vi erbjuda en fördjupningskurs i växtkomposition där vi får utrymme att riktigt frossa i växter, färg och form. Vi kommer att lägga fokus på att planera in "rätt växt på rätt plats" redan från början och lära oss att ta alla årstider i beaktande. Sätt igång med planeringen redan nu så har du drömrabatten klar i vår och får glädjen att njuta av din skapelse hela säsongen!

Och jag har nu äntligen bestämt mig för vilket projekt jag ska ta tag i. Rabatten utanför gästhuset är entrén till huset, den ser vi från vardagsrumsfönstret, när vi sitter ute på altanen, när vi och våra gäster kommer och från sovrumsfönstret osv osv osv. Den ska jag sätta klorna i under projektet.... Lovar att dokumentera....