Vårtecken: Väderlekskartan


Trodde att jag skulle publicera ett trevligt vårtecken från Solåkra idag. Men att möta snöklädd mark med febersjuk make fick mig att tappa sugen. Dessutom hade rådjuren ätit upp alla mina fina snödroppar och krokus lökar - kvar vid husknuten låg någon enstaka stackars avhuggen snödroppe.

I morse slog jag upp tidningen och fick se det bästa vårtecknet. Grönt, inte blått,  i väderlekskartan. Dessutom toppar svenska dagbladet med ett reportage om våren i tidningen. Lovely. Det ska visst bli uppåt en 15 grader varmt i veckan. Det är väl ett vårtecken om något.


Förra veckans vårtecken

Det är Viveca som ligger bakom bloggen Humlebacken, som initierat utmaningen att  fotografera ett vårtecken under helgen och publicera detta idag. Här är flera vårteckensbloggare
#1 - - Lisa:

Ja, det var väl ett vårtecken som heter duga!

Men oj, så trist med rådjuren och sjuk make!

Hoppas att du fick upp hoppet och humöret när du fick se väderkartan!



Lisa

#2 - - Livet i byn:

Oj, är rådjuren så hårda på blommorna? Här i norr finns ytterst få och de är skygga och håller sig i skogen.



~Livet i byn

#3 - - Viveka på Humlebacken:

"Nu kommer vårvärmen"

Det tro vi på!!!

kram

Viveka

#4 - - Ledighetsparadiset Solåkra:

Lisa och Viveca: Ja, väderlekskartan var det bästa vårtecknet. Jag tror jag tror på sommaren

Livet i byn: Ja, jag var själv förvånad över att hitta tomma hål i jorden efter rådjurens framfart