Barstolar kan man ha det?

Maken skulle gärna vilja att vi hade en mathörna i det nya köket, möblerat med barstolar. Så jag har klurat lite på vad jag skulle kunna tänka mig för barstolar. Min första tanke var nej bevare mig, men det kanske inte är så tokigt. Barstolar är ett ord jag förknippar med min barndom på 70-talet. Jag och min syster hade våra fina lackklänningar i rött respektive svart på oss, vita strumpor och vit polotröja. Vi fick varsin fruktdrink med paraply och satt på flådiga barstolar i skinn i baren på den skidort vi var på med våra föräldrar. Måste rota fram bildbeviset.... Nåväl, skinnbarstolar á la 70-tal blir det kanske inte i vårt kök, men väl kanske någon av dessa klassiker

Börge Lindau & Bo Lindekrantz Stool förLammhults är en riktig klassiker och lite av en favorit 


Anna von Schewen & Björn Dahlströms pall Rider är också lite av en favorit


och så Fredrik Mattsons snygga stol Gecco för Blå Station

Tack tack alla trogna läsare som gått in på bloggen, trots att det varit lite nyhetstorka här på sistone
#1 - - Mia:

Du måste se våra fina barstolar vi har i Infocenter - jag ska ta kort på dem och skicka till dig!

#2 - - Solåkra:

Nyfiken nyfiken. Skicka kort snaaart