Köksblandare


Blandaren Herbeau de Dion från Badex ser kul ut
I väntan på offert nummer två från en köksleverantör surfar vi runt efter att hitta de rätta detaljerna. Köksblandare är inte det lättaste. Vi kommer att göra ett ganska klassiskt kök som passar in i sekelskiftesmiljön, men både maken och jag är inne på att kanske ha en modernare blandare. Utbudet är som sagt gigantiskt. Här är de jag gillade spontant i första ronden.


FM Mattssons Garda II


Gustavsberg - Skandic Island


Strand - Chang


Tapwell Domino - Dom 176


Mora - Styxx

Igår ägnade jag ett antal timmar åt att kolla spisar och ugnar - det lutar åt induktionshäll, vilket innebär att vi behöver nya kastruller och grytor.

#1 - - Sanna:

Hej!



Har tittat in hos er lite då och då. Det jag fastnade för var ert torp som är så fint! Jag är uppvuxen i en liten kommun som heter Ödeshög med böljande slätter runt om så jag tycker det är extra kul att ni har hittat till Östergötland.



Jag kommer ihåg hur det var när vi byggde om köket och minns letandet efter den "perfekta blandaren" därför vill jag tipsa om en köksblandare som heter Oras. Kanske har ni redan sett den men jag skickar med länken iaf: http://www.oras.com/se/consumer/products/Pages/OrasVenturakitchen.aspx



Jättesmidigt med en extra pip som går igång och spolar automatiskt! Den används flitigt hemma hos oss.