Tredje veckan

Jag är bara så jättestolt över mig själv. Två gånger i veckan tredje veckan i rad har jag pallrat mig i väg till träningen. Det syns inte på vågen, men jag känner att min kropp känns fastare och mer slimmad. Vilken kick. I morse var det bodypump med den energiska Ninni. Jag kämpade på trots blodsmak i munnen, för inte kan man väl lägga av när Ninni kör med tre gånger så mycket vikter på stången och ser glad ut.  

För 7 år sedan var jag i topptrim. För mycket jobb och stora turbulenta förändringar i mitt liv gjorde att jag prioriterade bort träningen och viktkollen. Sakta men säkert har kilo på kilo adderats. Gränsen är nådd. Nu ska förändringar till. Jag har blivit motiverad. Så  i helgen har jag bestämt mig för att sätta igång med viktväktning också. Ett steg i taget.

Var tredje vecka som jag kör minst två gånger i veckan ska jag unna mig något lite lyxigt. Jag funderar på ett par snygga skor...