Jul i vitt, grönt och guld



 

  
Jag faller pladask för en viss typ av hem. Som det här, från Sköna Hems reportage "Diskret jul" i senaste numret, där man blandar antikt och nytt i en, enligt mig, smakfull blandning. Neutrala och naturliga färger som bas kryddat med guld och grönt. Fast i mitt eget hem vill jag ha mera rött till jul. 

I morse åkte vi, traditionsenligt, till Uppsala Domkyrka för adventsgudstjänst följt av en tur på marknaden med tillhörande lunch på Ofvandahls konditori. Och det kunde inte vara mer julkänsla: Minus 7 grader, sol och snö med en marknad innehållandes både hemlagad mat och hemknådade hantverk. Riktigt fint. Julmarknaden i Uppsala kan varmt rekommenderas - och adventsgudstjänsten också.


"Sions dotter, lyft din panna!
Himmelriket är dig när´.
Jubla högt ditt hosianna!
Se, din Konung nu är här!
Gud sin Son till jorden sänt,
fröjda dig, det är advent!"
#1 - - LissenTo:

Vilken mysig dag, när adventskänsla måste ha kommit.



Vackert hem också.



Ha en skön kväll.//Lissen

#2 - - Aggie:

Så vackert hem, så skulle jag vilja ha det, om jag inte hade katter och hundar och allt!

Väldigt stilfullt.

Kram