Nya höstvanor


Hösten är här. Temperaturmätaren visar på 4,5 grader ute och det börjar bli dags att sätta på elementen. Kroppen har inte riktigt vant sig vid kylan än och hela omgivningen är förkyld, verkar det som. Hösten är för mig en nystartsperiod. Det hänger säkert ihop med gamla skolstartsvanor och det är ofta under hösten som jag tar tag i saker - förändrar vanor och satsar på något nytt.

Nu om en liten stund ska jag iväg på min tapetserarkurs - jag har tagit semester 6 onsdagsförmiddagar för att göra klart min stol och det är så kul. Jag är en riktig kontorsråtta och lite av en arbetsnarkoman och har svårt att komma ifrån jobbet på kvällarna. Att ta ledigt för att göra något onyttigt kul mitt i veckan har fört med sig en hel del bra saker. Som att inte ägna all aktiv tid åt jobbet på vardagarna, utan att skapa utrymme att reflektera över det som är viktigt i livet: min man, mina vänner, familj och att bara vara hemma.
#1 - - Aggie:

Häftigt med tapeterarkurs, hoppas vi får se resultatet!

Vackert bukett, jättevacker!

Kram

#2 - - Monica:

Det är väldigt vad alla mina bloggvänner är kreativa och duktiga! Det är roligt för en icke-kreativ människa, som jag, att läsa och se!

Hoppas, att du vill visa vad du gör på din tapetserar-kurs!

Ha det så bra, kram, Monica

#3 - - Marpan:

Men åh vad fint du skriver! Jag blir så imponerad (och stolt för att du är min chompis). Så vackert, kreativt, levande, stilsäkert och ändå eftertänksamt, varmt och lustfyllt!



Love you,

Marpisen