Vårtecken 1: påskyndar våren



Uppmuntrande eller en stor portion humor? När jag gick genom Humlegården i Stockholm härom dagen såg jag ljusgröna blad på träden. Jag drog förstås på smilbanden och kände mig ett steg närmare riktiga vårkänslor. Men med decimetertjock snö på marken känns våren fortfarande långt borta.

Nyfiken på förra året. Här är mitt första vårteckensinlägg förra året

 Klicka på symbolen för att komma till Humlebacken
                           och alla andra vårteckens-spanare över hela Sverige.
#1 - - Monica:

Har just kollat på ditt första vårtecken från i fjor - det ser väl ungefär ut som i år, eller? Kanske mer snö kvar i år?

Men nu kommer mars med milda vindar får vi hoppas!

Ha det så bra, kram, Monica

#2 - - Charlotta:

Mysiga gröna "blad", gör en riktigt glad. :)

#3 - - Mimmi:

Härliga gröna blad! Våren är på g!



Kram Mimmi