Trädgårdssug

Haws watering can and lovebench from MyBalconia
Sol, fågelkvitter och plusgrader. I går var det vår i luften och jag har svåra trädgårdsabstinenser. Så här i gränslandet mellan vinter och vår känns inomhusmys så passé och utomhussäsongen så långt borta. Vi håller till godo med små vårtecken, som förkultivering av purjolök, trädgårdsböcker och tulpanfrossa. 

Februari månads mässor som Formex, Möbelmässan och Antikmässan ger alltid en riktig inspirationsboost. Så även i år. På årets Stockholm Furniture Fair hittade jag en flexibel bänk med inbyggt bord i trä: Lovechair wood från MyBalconia som jag blev väldigt förtjust i. Ser för min inre syn hur jag och maken vilar ut med ett glas bubbel "efter dagens dont*" i trädgårdslandet. Och sonen, ja han får hålla tillgodo med ett glas saft. En annan "long-time favorite" är Haws smäckra vackra vattenkannor.


*dagens dont är danska och betyder "dagens värv/arbete". På danska gammeldansk flaskor kan man nämligen utläsa att den ädla drycken: "Gør godt om morgenen, på jagten, på fisketuren og efter dagens dont"

 
#1 - - Monica:

Här i Skåne är det vår nu, även enligt gällande regler, att det ska vara plusgrader dygnet runt i en vecka!

Så visst längtar man efter trädgårdssysslor!

Jag såg idag att det blåst ner en massa små kvistar och gamla löv, får nog ta fram räfsan i morgon...

Kul att höra om dina drömmar om "Lovechair" och skumpa Och saft till sonen (särskilt det sista)!

Fortsatt trevlig helg!

Kram, Monica

#2 - - KNORKAN:

Hej! Vill du vara med och tävla om ett virkat kuddfodral med handgjorda detaljer från Svanefors? :-) Kram