Trädgården lupiner

Lupinfält och ängar

Fördelarna med att ta över en gammal trädgård är att det redan finns en hel del växter. När vi flyttade hit fanns det några få blå lupiner på tomten. Vid ladan en bit bort växte det gula "ängabollar". Drömde om ett helt fält med lupiner och med inslag av de gula små bollarna. Så jag har plockat ängabollar och skakat ut lite frön på den angivna platsen och gjort likadant med lupinerna. Och det har funkat.
 
Alltså inget jox med att gräva ned fröna, utan bara sprida dem. Det är min typ av "gardening". Resultatet blir vilt och ostrukturerat, precis den effekt jag ville få fram just här i vårt skogsparti.
 
 
 
#1 - - Monica:

Så fint det blev! Fick du inte lite olika färger på lupinerna, det brukar man få när man frösår?
Vilken härlig tomt ni har!
Kram, Monica

Svar: Det blev bara någon enstaka rosa, men det tror jag beror på att jag tog en blomma från en dikeskant och slängde dit. Vi hade bara blå lupiner ursprungligen.
Ledighetsparadiset Solåkra