Två sidor av samma mynt

När vi köpte vårt ledighetsparadis här i södra Östergötland ville vi föra en dagbok över renoveringen, samla bilder på inredning som inspirerade och på det sättet följa utvecklingen. Maken och jag startade Ledighetsparadiset Solåkra och började blogga om renovering.
 
Så blev vi förälskade i trädgårdsarbete och upptäckte allt fantastiskt som naturen ger. Bloggen följde med och utvecklades mer till en trädgårdsblogg som det är frun som driver. Och genom den har jag lärt känna otroligt många människor och följer livet hos genom deras bloggar. Och så ibland, kommer det bilder från vårt liv i staden. Mest under vinterhalvåret.
 
Många gånger har jag tänkt på att göra inlägg om det jag har på hjärtat, men så har jag låtit bli för att det inte passar i formatet för renoverings och trädgårdsbloggen Solåkra. För att mitt liv i staden och mina intressen där är så vitt skilda från det liv vi lever på Ledighetsparadiset. För att jag har intressen och ett liv som kanske uppfattas som snobbigt. Långt ifrån det enkla och naturnära liv vi lever här. Nu är jag en dubbel person. Trivs i såväl slott som koja (faktiskt). Bor gärna enkelt men också lyxigt. Jag är född i vågens tecken. Inte antingen eller. Både och.
 
 Så därför kommer jag fortsätta att driva Solåkra-bloggen som en lantlivs, renoverings och trädgårdsblogg. Följa året i trädgården, visa bilder från vårt hem och vårt liv här. Den nya bloggen Stiliga hem får vara min andra sida. Här kommer jag frossa i stadslivet, intresset för antikviteter, klassiska hem, lyx och flärd osv. I höst kommer det bli fler bilder från vårt hem där också hoppas jag.
 
Nu hoppas jag att  du som följer Solåkra bloggen kommer att känna igen dig ännu mer här och till dig som gillar mina stadsinblickar är välkommen att följa Stiligahem.se också.
 
Bilderna på väggen i hallen på landet ropade jag in i våras. Läs mer om dem här på Stiligahem.se