Alla helgons dag



Tänd ett ljus till minne av nära och kära, står det på den ask jag fick i går morse på väg till jobbet. Det är svenska kyrkans kampanj i Stockholm för att uppmärksamma det traditionella Alla Helgons Dag-högtiden.

Jag gillar kampanjen rakt av. De vackra förpackningarna, påminnelsen om vårt behov av ljus, om det kristna budskapet. Inga pekpinnar eller tyckandet om Halloween-firandet, utan värdigt, stilla och kraftfullt.

I helgen ska jag tända mina ljus och tänka på mina kära avlidna släktingar - och särskilt på min älskade farmor Margot - min förebild.


Ljuset lyser i mörkret, och mörkret har inte övervunnit det - johannesevangeliet kapitel 1 vers 5
#1 - - Inspirera Mera:

Jag håller med, det är ett fint budskap.

Kram Sandra

#2 - - Camilla E Lindström:

Hej

Nu har du sista chansen att Vinn en handväska värd 950 kr från Caia of Sweden



Tävlingen pågår tills onsdagen den 4 november kl. 23:59.



Tävla här:http://emring.blogspot.com/2009/10/tavling-vinn-handvaska-fran-caia-of.html



Mvh Camilla