Italien + Sverige = bäst


Italienska cykelfirman ABICI gav svenska Note Design Studio i uppdrag att utöka deras "Granturismo" linje med fyra nya färger, inspirerade av fyra byggnader i Stockholm. Serien heter förstås Stoccolma. Cykelmodellen, färgerna och hela den grafiska profilen är så snygg och väcker sådant habegär att jag kommer få svårt att sova. Men ingenstans hittar jag var man kan köpa den. Bilderna fotade jag i skyltfönstret utanför Sturegallerian på Grev Turegatan.


Byggnaderna är förstås:
Modello Hötorget 8 - Blå - (Konserthuset)
Modello Birger Jarls Torg 12 - Vit (Birger Jarls Torn)
Modello V Trädgårdsgatan 2 - Röd- (Jacobs kyrka)
Modello Sveavägen 72 - Orange (Stadsbiblioteket)





#1 - - Monica:

Läckra!

Kram, Monica

#2 - - Aggie:

Karamellcyklar!

Får ändå behålla min fina braunkopfermetallic" cykel.....men visst är det sådana där vill ha cyklar!

Kram

#3 - - Fanny:

Chansar på att du läser detta trots att inlgget är gamalt.
Jag har en sådan cykel, den röda. Vill du fortfarande köpa en?