Övre hallen


På landet är vi för det mesta ute hela dagarna, så det har inte blivit så mycket fotograferande inomhus, vilket förstås är sunt. Så det finns inte heller så mycket bilder på bloggen. En regnfri sommarförmiddag tog jag i allafall fram kameran och plåtade den övre hallen. Och sedan har det varit ett problem med kameran som gjort att jag inte kunnat överföra bilderna. En inköpt minneskortsläsare löste det problemet. Och nu kommer det ut på bloggen också.
 
Kajutan är förövrigt sonens sovplats - en hel dubbelsäng - vilket ju är ganska lyxigt. Och han älskar att sova där, förstås. När min syster med familj övernattade här för något år sedan sov alla hennes tre pojkar på tvären i kajutan. Så nog finns det plats alltid. Här står också pinnsoffan som vi ropade in på auktion och som jag slipat och målat.
 

Kajutan
  
Be it ever so humble, there's no place like home
#1 - - Monica:

Åh, så fint! Jag förstår verkligen, att ni trivs där!
Kram, Monica

#2 - - Louise:

Hej! hittade hit genom en sökning på övedsgrönt, och kollade runt lite. Vilken fantastisk lägenhet! Och ett alldeles underbart inrett sommarhus, tycker om dina tankar om den vilda trädgården... Ha det fint!

Svar: Hej, så kul att du hittade till min blogg. Kikade in hos dig också (men kunde inte kommentera då kommentarsfunktionen inte kunde verifiera min webbplats - märkligt - som open id) Vi har i alla fall mer gemensamt än jugendhus (vårt hus i stan är visserligen nationalromantiskt från 1913) och kärleken till djurgårdsgrönt (övedsgrönt). Vi adopterade en son (4 år) för cirka tio månader sedan. Önskar dig en härlig dag. Tittar gärna in på din blogg en annan gång
Ledighetsparadiset Solåkra

#3 - - Louise:

Grattis! det känns verkligen långt framme, vi är precis i början av vår process. Så underbart att äntligen få vara i det och inte bara tänka på det! nå, vårt hus är inte ett "jugendhus" det är lite ironiskt namn så eftersom det är ett om- och tillbyggt kråkslott, utan djupa referenser i stilhistorian, men en märklig liten fågel. Jugendbitarna anser jag dock är vackrast och mest värda att följa efter. Nånstans vill man ju sätta ner foten! Jag har inga begränsningar alls på kommentarerna så det var ju lustigt!