Vår, vår, vår

Så kom den då äntligen, våren. Som jag har längtat. Och en bättre helg på vårt kära Solåkra kunde man inte få.

Sol och uppåt en 13 grader. Trädgården full av krokus och tete à teter och så vitsippor en efter en. Igår krattade jag rabatterna rena från löv, mejade trettiotalet mullvadshögar och klippte ned torkade perenner. Det är knoppar på allt och under de halvförmultna löven vaknar det gröna.

Jag älskar våren. Denna nystart på året. Växtkraften. All grönska som kommer ur brun jord. Ljuset. Värmen. Solen. Och En hel kavalkad av favoriter i repris: trädgårdsmöbler, koltrastsång, grillning. I går grillpremiär. Fram kom trädgårdsmöbler och från nocken på gästhustaket höll koltrasten eftermiddagskonsert, medan jag lapade sol. Det är de små stunderna när man stannar upp, är i nuet, utan tankar på något annat, som är livet. Och många sådana stunder har jag här i vårt ledighetsparadis. Bäst av allt är att kunna dela det med någon. Så glad och kär i min man, så tacksam över min son.

Påsken var lite av en pärs. Först magsjuk son, så själv magsjuk, utan rinnande vatten, och med både en spis samt en vattenpump som gav upp. Dessutom 30 cm snö utanför. Det blev inte som vi tänkt oss.
Födelsedagsfirandet av makens 40 års dag med familjen och sonens fem års dag fick ställas in. Så blir det ibland. Men vi kom i alla fall iväg på vår resa till Tel Aviv och Jerusalem. Spännande.

#1 - - Monica:

Åh, så fint det är på ert torp!
Och så spännande er resa låter.... lite bilder kanske?
Kram, Monica