Antikt och historiskt nationalromantik

Det är de Nationalromantiska detaljerna

Jag erkänner villigt att jag är en riktig Hemnet-addict. Det är en gammal vana sedan vi letade lägenhet för en sex-sju år sedan, fast nu är det mest hus jag tittar på. Nej, vi vill inte flytta. Vi bor perfekt som det är just nu och trivs fantastiskt bra med allt. Men jag älskar verkligen detaljerna som finns i hus från 1900-1919, särskilt nationalromantiska sådanna.
 
Ibland har husen renoverats på ett sådant sätt att husets originalkaraktär helt försvunnit, vilket jag tycker är synd. Jag menar inte att man behöver ha mörkgröna eller vinröda väggar, bara för att det var den tids ideal, eller att man inte kan sätta in ett modernt kök om man önskar det. Man behöver inte heller ha det hela klassiskt och antikt. Men bor man i ett hus med den här karaktären, spelar det arkitektoniska huvudrollen. Antingen älskar man det, eller så ska man välja att bo någon annanstans, tycker jag.
 
Det här huset som säljs just nu via Skeppsholmen har detaljerna och känslan intakt. Kolla bara in alla fina detaljer.
#1 - - Monica:

Det är verkligen underbart vackert!
Kram, Monica