Snön är full av vatten

Det bästa med den här påsken är att vi är tillsammans, sa maken. Och jag kan inget annat än att hålla med. Först insjuknade sonen i magsjuka och resan till landet fick skjutas upp. Trist ja, men mest för Sonen som nu fyra dagar senare fortfarande inte är bra. Pappan förkyld och hängig. Och väl på plats här på påskafton lägger hydroforen helt sonika av.

Finaste svärföräldrarna lägger allt åt sidan och kommer ut med dricksvatten och försöker laga. Och jag ställer mig och tillverkar vatten av snö. Tack och lov finns det rejält med snö här.

Så tänker jag på alla gånger som jag varit utan rinnande vatten. Hur man gör för att hushålla, hur man diskar, borstar tänderna, lagar mat osv. Det sitter där. Erfarenheten. Dricksvatten till en sak och naturvatten till skölj o disk. nyttigt. 5 liter blir helt plötsligt mycket när det ska tillverkas av snö. Något som annars ganska obemärkt används för att spola i toaletten. Som sagt nyttigt.

Nu hoppas jag ändå att vi kan hitta en elektriker som kan hjälpa och att vi kan få igång pumpen.

#1 - - Monica:

Skönt att ni bor, så att snön är så ren att den går att använda! Det tror jag inte skulle funka här...
Men när jag var liten och vi kom hit ner på vintern (det var sommarstuga då), så smälte vi snö och lagade kaffe av...
Hoppas att ni är friska nu, hela familjen!
Påskkram, Monica

#2 - - sandra:

fint hus =)