Lyckligt lottad


Känner mig lyckligt lottad. Tacksam. Det är en ganska skön känsla. Vi har haft mycket vårdbesök för sonen den här veckan och även de två kommande. Det är efterlängtat, men kom ändå med ganska kort varsel. Utan att bli för detaljerad handlar det om att sonen behöver mer stöd.  På mitt jobb är oktober en hektisk månad och maken har också fullt upp med både uppdragsundervisning och sitt nystartade företag.  Vid första anblicken kunde det inte vara sämre tajming. Hur skulle vi få ihop allt på jobbet med halva dagar borta? Jag kände hur stressen satte sig i magen. Sena nätter och tidiga morgnar bara för att få ihop det, tänkte jag. Så bestämde jag mig för att ta föräldraledigt istället, bara halva dagen. Och helledigt idag. Så i stället för magont har vi haft mys. Lugna morgnar, 1,5 timmes powerwalk i höstsol till och från besöken. Och så powerjobb på det. En bra blandning. och extra härligt att få den här extra tiden med sonen. Han är i en så mysig, kramig och gosig period just nu. Och busig. Vi lever i ett fantastiskt land med en otrolig föräldraförsäkring. Bilden är från morgonens tur
#1 - - Monica:

Du gjorde det enda rätta och vilken tur vi har, som bor i detta land, där sådant går att göra utan problem!
Hoppas att det ordnar sig med er son, jag håller tummarna!
Stor kram, Monica

Svar: Tack kära Monica. Vi tror att det blir jättebra för sonen. Kram från Anncha
Ledighetsparadiset Solåkra