Nya dörren är på plats

Första lagret gul linoljefärg är målad på den nya dörren. Äntligen. Det känns så skönt att kunna stänga en dörr och inte ha ett hål i golvet och en trasig tröskel! Vår snickare har dokumenterat arbetet och skickat oss bilderna.

Ja nog behövde både tröskel, golvdelar och dörren bytas...




Dörren borta






Dörr och golv på plats


Första lagret målat.
#1 - - cajsasrum:

Tack för besöket på min bloggsida! Trevligt!

Nu ska jag titta in hos Dig! Spännande med nya bloggar.

Hälsningar från norr

Carin

#2 - - Lisa:

Hej och tack för titten hos mej!

Ja du, landskapet som vi bor i är ju rätt stort och jag kan tro att vårtecknen varierar!



Vilken jättefin ytterdörr ni fixat! Himla fint med fönstren upptill!

Ha en fortsatt bra vecka!

LIsa

#3 - - Viveka på Humlebacken:

Vad fint det blir, en fantastiskt snygg dörr, verkigen!

#4 - - Cilla:

Tack för titten hos mej. Jag har aldrig tittat in hos dej förr. Vilket härligt lantställe ni ser ut att ha! Skönt med ledighet från data och tv-världen, jag skulle nog avstå att koppla in det och bara njuta av tiden därute. Dörren blir jättevacker i den varma gula färgen.

Trevlig tisdag till dej också!

Kram Cilla

#5 - - Livet i byn:

Vilken jätte läcker dörr!



~Livet i byn

#6 - - Fru Ekeby:

Hallojsan! Underbart med vitsippor! Dom blommar här i Hälsingland oxå nu. Riktigt fin dörr med ljus insläpp i! Ha det bra önskar fru Ekeby!

#7 - - Mia:

Heja Leif! Och fint blev det!

#8 - - Ledighetsparadiset solåkra:

Tack tack för så fina kommentarer. Jag sträcker på mig lite extra stolt, eftersom jag ritat dörren själv.



kram.

#9 - - Anna-Karin:

Grymt snygg dörr! :) Hoppas att ni får en mysig valborg på Solåkra, kram

#10 - - Weronica - En mammas dag:

En fantastiskt fin dörr med färgen som pricken över i! Hoppas solen skiner på Solåkra nu!

#11 - - Sara Small Town:

Hej hej,



Så snygg eran dörr blev! Gillar verkligen modellen och färgen. Jag blev nyfiken på vilken linoljefärg ni använder?



Vår färg är sååå "långsamtorkande". Det är inte förrän drygt 4-5 dagar efter målning det är ens tänkbart att måla om ytan.



Kul att se bilder från erat torp. Det ser verkligen vackert ut! En idyll.



/Sara Small Town