Massor av Formexinspiration

Passade på att få lite inredningsinspiration på Formex torsdags i samband med pressfrukosten. Temat var vintage travel, vilket säkert inte undgått någon. Här är ett bildreportage med de saker jag blev extra glad över samt lite trendspaning... Det gäller att ge sig tid för att hitta godbitarna i det stora utbudet på mässan, men lite inspiration fick jag allt med mig. Gillade framförallt Vintageresemontern i entréhallen och urvalet av finska produkter.

Tema Vintage


Vackra nästan handgjorda såssnipor med ojämna kanter fanns det i en av installationerna i entréhallen på tema Vintage travel.

...och härliga skålar

Tema svart-vitt

Svart-vitt är alltid aktuellt. Snygga lite onostalgiskt nostalgiska är Kristina Starks läckra solstickanhållare i plåt blev jag sugen på.


..och Eva Trios fina eldfasta formar med handtag/underlägg i samma bara vill jag önska mig.

Vikingsuns Satake knivar i keramiskt material var supervassa (jag var tvungen att känna) och den vita hur läcker som helst.

Tema ombonat på nya sätt


Mönster och material i nya kombinationer kan man säga var ett annat tema jag tilltalades av. Bland annat kraftigt mönstrade sammetstyger som överkast, kuddar och filtar, vilket kändes kul.

Mjuka sittstenar skulle jag kunna tänka mig i en skärgårdsmiljö. De var väldigt snygga i verkligheten, även om det inte passar in i våra hem. I bakgrunden ulliga lampskärmar på samma tema.

Oversized korgväskor på rad med snygga handtag kunde jag inte motstå med kameran heller. Snyggt till ved, smutstvätt eller som resväska kanske

 

#1 - - Anna-Karin:

Om du ser solstickanhållarna i plåt någonstans i Stockholm får du gärna hojta, jag vill ha! :)