Sovrummets tur


Snart har vi gjort klart de stora renoveringarna i huset. Kvar är badrum och sovrum. I sovrummet har vi nu bara ställt ut de möbler som blev över. Här finns vare sig element, sänglampor, taklampor eller någon röd tråd, så det finns en del att göra. Föregående helg åkte taket ned, så nu ser det om möjligt ännu tråkigare ut.

 I helgen åker vi till landet och ska bland annat träffa vår kompis snickaren. Vi får väl se om det blir något projekt.

De här sängarna, en mammasäng (bredare) och en pappasäng (smalare) kommer från min farmors barndomsgård och är snickrade på gårdeni början av 1900-talet. Sängarna hamnade senare hos min farmor och farfar och jag kommer väl i håg att min syster och jag brukade ligga i dem när vi besökte våra farföräldrar. Farmor läste alltid om elefanten Babar och brukade bädda "båt", dvs bädda in oss ordentligt så vi inte kunde ramla ut. Ovanför sängarna hängde det två lite småskrämmande porträtt av släktingar.

Det känns extra kul att få använda sängarna - även om de knarrar något rysligt. och vi ser fram emot att få det fint på solåkra. Så här tänker jag mig det hela 
#1 - - Dodo:

Jag har alltid trott att det var pappa sängen som var den breda.

De passar så bra i miljön kanske med ett vitt överkast? Virkat?

#2 - - Anonym:

Hej!

Vad mysigt och hemtrevligt sovrum. Måste kännas underbart att vakna där varje morgon.

MVH Karin