Får man längta till våren?


Efter att ha överdoserat brysselkål under några veckor har jag äntligen kommit ur min enorma vintertrötthet - lagom till jul! Därav mina minimala insatser på bloggen (om det var någon som undrade). Grönsaker är ganska fantastiska. Min vanliga vinter-broccoli-frenesi har i år bytts ut mot en abnorm brysselåls-craving. Efter lite research på Hälsosidorna om kålväxter har allt fått en logisk förklaring: 
Brysselkål är nämligen extra rik på Folsyra och Kalium som just motverkar trötthet, hängighet och svagt imunförsvar. En fantastisk vintergrönsak med andra ord.

Nu spelar det ingen roll att det är julafton om en vecka. När Allt om Trädgård.se listar 2011 års trädgårdsmässor bara måste jag välja ut mina favoriter inför nästa år:

Stockholmsområdet
10–13 mars
Rum & Trädgård, Kistamässan, Stockholm.
8–10 april Din Trädgård, Conventum, Örebro.
24–27 mars Nordiska Trädgårdar, Stockholmsmässan, Älvsjö, Stockholm.

Danmark
20–22 maj & 3–5 juni
Livsstilsmesse på Gavnø slot, Næstved.
20–22 maj Ledreborg livsstilsmesse, Lejre.
1–5 juni Mit hjem er mit slot, Det Kongelige Danske Haveselskabs have, Köpenhamn.

Foto: Nordiska Trädgårdar/Stockholmsmässan

#1 - - Monica:

Visst får man längta till våren!

Jag, som absolut inte är någon vinterälskare, gör verkligen det! När bara julen är över, så får det gärna bli plusgrader för min del!

Ha det så bra, kram, Monica