Grön julinspiration


Blir det en grön jul i år - jo i allafall hemma hos oss. Dekorationerna går i grönt, vitt och silver. Nu är de här bilderna inte från mitt hem, men nästan. Det är dukningen vid en höstmiddag i mitt föräldrahem tidigare i år. Min mamma lägger alltid ned mycket tid på både matlagning och dukningen med ganska enkla medel, som här med höstäpplen och trädgårdens sista krasse. Och känns alltid personligt uttänkt. Och ja, de vita väggarna, sjuanstolarna och superelipsen-bordet hade vi redan när jag växte upp på 70-talet. Vårt hem var då ett ganska exotiskt inslag i grannskapet, vill jag lova.   



#1 - - Monica:

Vilket vackert hem du är uppvuxen i.Klassiska möbler!

Grönt, vitt och silver låter jättefint!

Kram, Monica

#2 - - Margit Ammentorp:

Ja din mors spisestue er et af de smukkeste rum jeg kender, dejligt at se dine billeder af den.



Rigtig god jul

Margit