Jul Svenskt Tenn, brass, christmas, decoration, jul, mässing

Julen närmar sig

Jag dras mellan två olika stilar när det kommer till julpynt. Å ena sidan längtar jag efter det gammaldags traditionella, med hemmagjort bokmärkspynt och mer återhållen färgskala. Å andra sidan längtar jag efter att fylla hemmet med färgsprakande pynt i kombination med guld. Efter några år med en mer sparsmakad färgskala, längtar vi båda efter att gå "all in". Tomterött och smaragdgrönt i kombination med mässing och guld blir det här hemma. 
 
I måndags var jag på ett Svenskt Tenn evenemang tillsammans med min mamma och fick tillfälle att shoppa lite passande juldekorationer. Tre fina hängen i mässing och en stor bordsgran i mässing samt två ovala stråunderlägg i grönt.
 
Vilken härlig lucia vi hade i går föresten. Sonens förskola framträdde med sånger och dikter utomhus i parken i en närliggande park. Så fantastiskt vackert med all snö omrking. Duktiga var de också. Och jag har börjat jobba igen, vilket känns kul. Men nog är det svårt att få tiden att gå ihop. Så jag gör som björnen. Bloggandet går i ide framöver och vaknar säkert till liv när trädgårdssäsongen kommer igång.
 
#1 - - Monica:

Ja, det var länge sedan man hörde från dig, men då förstår jag varför...
Det finns nog inte sötare eller duktigare lucior än dom, där barn eller barnbarn deltar!
Ha en fin helg, kram, Monica