Klurar på tyger

Surfar runt för att hitta tyg till pinnsoffan på landet, rullgardin till vårt nya sovrum i stan och textilier till gästhuset. Jepp det är lika bra att göra allt på en gång.

Gästhuset



Gästhuset har ett jakttema och jag skulle kunna tänka mig något liknande dessa: Överst: Les Trophees från Pierre Frey och nederst Tyrol från Pierre Frey. Tyrol är dock lite för vintrig för att passa i en sommarstuga. Jag skulle också kunna tänka sig olika frukter eller olika gröna träd, men det blir kanske inte tillräckligt jaktigt.

Sovrummet
Till sovrummet hemma vill vi inte ha ett för sovrumsaktig gardin. Vi har tre rum i fil mot gatan (Sonens rum, vårt rum och vardagsrummet) alla sammanlänkade med en hall som vätter mot gården. Så när det bara är vi hemma har vi öppet i alla rummen. Mot gården har vi också badrum, kök, klädkammare och fönster i vardagsrummet också.  Vi har tittat på tyger från Svenskt Tenn; makens favorit "Gröna Fåglar" och min favorit "Teheran" i vitt, men kanske skulle man kunna tänka sig något annat



Vi har redan saker i orange, så varför inte ett kuriosakabinett (Le Cabinet de Curiositet) från Manuel Canovas.
Eller den blå beige Jardin också från Manuel Canovas.

#1 - - Monica:

Själv är jag inte så förtjust i uppstoppade djur på väggen, men på ett tyg i en jaktstuga är det ganska fräckt! Men något trädmotiv vore också fint...

Spännande tyger ni hittat!

Sommarkram, Monica