Mellan höst och vinter

Vilken vacker förmiddag. Krispig luft, sol och natur i gränslandet mellan höst och vinter. Var årstid har sin charm även om odlingsårstiderna hör till mina favoriter. Men en snöig vinter är förstås också härlig.

När jag föredrar te framför kaffe och blir sugen på Haribo-nappar, då vet jag att det är förkylning på gång. I helgen har hela familjen varit krasslig. Sonen redan i torsdags. Maken och jag i går. Energinivån har m a o inte legat på topp precis. Men en liten promenad med hela familjen blev det i går och i förmiddags en tur med sonen. Och så har vi bakat sockerkaka med äpplen från mina föräldrars tomt. Gott.

På torsdag börjar jag att jobba igen. Det känns både kul och lite pirrigt. Mitt jobb är både stimulerande och krävande och jag blir lätt uppslukad. Jag kommer få öva mig rejält på att prioritera och delegera. Och jag erkänner motvilligt att jag är lite nervös över hur livspusslet ska gå ihop. men, vi får helt enkelt ta en vecka i taget.

Bilderna är för övrigt tagna i Humlegården. Önskar dig en trevlig vecka.

#1 - - Monica:

Fina höst-vinter-bilder, speciellt den första!
Förstår att det är med blandade känslor du går tillbaka till jobbet! Det tar väl ett tag innan ni får in rutinerna...
Lycka till!
Kram, Monica

Svar: Tack Monica. Det är sannerligen blandade känslor, men mest kul. Jag har ett kul jobb. Och som du säger, det tar tid att få in de nya rutinerna
Ledighetsparadiset Solåkra