Vårtecken och ändå inte

Vilka härliga dagar med sol. Som jag har längtat i vinter på att få sitta på förstukvisten med en kopp te och värmas upp av solen. Och det gjorde jag i eftermiddags. En riktigt härlig vårhelg har det varit, trots att vi har en 20-30 cm snö på framsidan av tomten och det är riktigt kalla nätter. Inte en knopp, inte en snödroppe eller krokus i sikte. Våren syns inte till. Nu får den gärna komma.

Nä, rinnande vatten har vi inte än, men vi tar det hela med ro. Svärföräldrarnas fd hydrofor är visserligen inkopplad men det finns sannolikt en ispropp som hindrar vattnets fart från lillstugan till huset. Tids nog smälter det. Vi fortsätter att göra vatten av snö. Och tar en dag i taget. Och så kan man passa på att göra andra saker. Ta ut alla mattor och tvätta dem i snön, gå promenad till sjön, elda i kakelugnen, läsa, åka pulka och bara vara. Inte så dumt det heller.

Så fint vårt ledighetsparadis ser ut där det ligger i skogen inbäddad i snö. En del skulle kanske skrämmas av ensligheten, men jag gillar det tysta stillsamma lantlivet så här års, när odlingssäsongen väntar runt hörnet. Och så värst långt från grannarna är det heller inte. En skön vecka önskar jag dig!

#1 - - Monica:

Det låter så avslappat och skönt, alltihop!
Fortsätt njuta av tillvaron!
Hoppas att ni är friska nu?
Kram, Monica

#2 - - maria at inredningsvis:

UNDERBARA bilder:) Undrar om du har bloglovin att följa med?

Om du gillar inredning och mode, kan du kolla in min blogg:)

Ha en kanondag

LOVE Maria från inredningsvis.se