Startkit för trädgårdsanalfabeter

Minns första säsongen på Solåkra. Vi köpte ett torp och blev med trädgård. Hur intresset för trädgården blommade fram otippat, som en julros i snö. Trots att både maken och jag vuxit upp med trädgård var det egna kunnandet nästintill obefintligt. Eller kanske man snarare skulle säga att det låg i dvala. En övervuxentomt på 2000 kvadratmeter kanske inte är den normala nybörjarträdgården, men ser jag tillbaka på vår resa är jag ändå ganska imponerad över vad vi tillsammans åstadkommit. Och det är inte så mycket jag skulle ändra på.

För den som vill ha hjälp med att få en fin köksträdgård på 35 kvm så finns det hjälp att få. Klostra har i samarbete med charlotta ceasar tagit fram ett förslag på en viktoriansk köksträdgård, med växter och allt. Tåligt och bra urval. Något jag säkert nappat på för några år sedan. http://www.klostra.se/fardiga-tradgardar/cesars-vackra-2

#1 - - Monica:

Ja, jag har ju följt mycket av ert arbete både ute och inne på torpet och jag är imponerad!
Här hemma har jag beslutat mig för att i år odla i odlingslådor istället för i vårt gamla trädgårdsland, får se hur det går...
Kram, Monica