Vela och vela

Inför kursstarten på tisdag ska man bland annat ta med sig foton över det område man vill förbättra och få hjälp med. Vad sjuttsiken ska man välja när egentligen hela tomten ropar efter hjälp. Nja riktigt så illa är det väl kanske inte. Det är i allafall två områden som vi vill få ordning på i vår.

1) Dels är det här vid gästhuset och den nya altanen där vi kan tänka oss en klematis och lite andra blå blommor i rabatten, men hur? Att planera form och färg efter årstider kanske är en bra utmaning, där jag kan få bra hjälp.

2) Ja, här kan man inte se skogen för alla träden. Baksidan på huset ser inte något vidare kul ut. Maken har i allafall klippt ned gräset en bit och fram dök då två plaströr från trekammarbrunnen - kanske inte så snyggt. Här skulle jag vilja göra något grönt - alltså vintergrönt och bulligt. Nån lättskött marktäckare och så. Ja, inte vet jag - så det kanske är detta projekt jag ska ta med mig?