Vårtecken 5: Glassa i solen

Rosévin och sommar hör i hop. Samtidigt med första vårvärmen brukar rödvinet bytas ut mot rosévarianten. I helgen var det premiär. På uteserveringar satt folk omsvepta av  filtar sörplandes på just rosé. Här i Stockholm är backarna alldeles blå av scilla och i Humlegården har krokusen nästan blommat över. Nu är våren här!



Mitt första vårtecken

Mitt andra vårtecken
Mitt tredje vårtecken
Mitt fjärde vårtecken

Det är Viveca som ligger bakom bloggen Humlebacken, som initierat utmaningen att  fotografera ett vårtecken under helgen och publicera det på måndagar - idag tisdag. Här är flera vårteckensbloggare
#1 - - Lotta-Livets väv:

Vad vackert ert kök blev...och en sån underbar vedspis. Tänk vilken skillnad det kan bli med lite färg och slam! Njutbart ser det ut! Dina Helleborus var fina....själv har jag bara en helleborus niger....