Del 4, Tage Andersen Gunillaberg


En del av vår tomt på Solåkra är björkskog och en av våra drömmar är att göra det till en vacker "hemlig" skogspromenad - ett såkallat woodland. Att lägga ut vedtravar mitt i skogen, som på Gunillaberg, kanske inte riktigt är "min kopp te", men jag gillade den slingriga vägen, att inte se vad som döljer sig bak nästa knut, en vattenspegel, ett litet utflyktsmål - på Gunillaberg i form av ett lusthus, och att man använt sig av naturens eget spillmaterial.


Det naturliga är det vackra

Det kanske helt enkelt är så att jag tycker om att vandra i skogen...

Vedtravar som stilleben kanske inte riktigt är min grej, men här passar det på något vis ändå.

Den här idén tänker jag använda i vårt woodland. Naturliga pinnar bildar spång på ett gyttjigare område. Snyggt, enkelt och billigt ;-)

Lusthuset

Läs mer om Tage Andersens Gunillaberg här på Bloggen

  1. Tage Andersens Gunillaberg - omgivningen närmast huset och djuren
  2. Tage Andersens Gunillaberg - Inne i huset
  3. Tage Andersens Gunillaberg - Ängen
  4. Tage Andersens Gunillaberg - Woodland